my sayang!

tinggalkan link disini lepas follow :)

Saturday, August 7, 2010

kenapa aku menangis??


2.50am

Assalamualaikum…

Hatiku meronta-ronta ingin mencoretkan isi hatiku,keadaanku saat ini..

Aku xtahu mengapa..malam ini,aku menagis teresak-esak..tak kira mse,makan,wuduk,dan seusainya solatku.. mengapa aku menangis?ada perkara yang menyedihkankah?ada skit hati?ada kena caci?semua itu tidak berkait dengan sebab aku menangis malam ini..semua itu salah..dan kalau pun aku menghadapi situasi seperti di atas,aku xakan menagis teresak2 begini.. aku menagis selepas aku berasa takut membaca kisah pengajaran..

klik disini!!!
..untuk mengetahui cerita yang aku baca..ingin ku kongsi dengan teman2..

Aku menangis,kerana aku rasa sangat takut..takut pada siapa?pada Allah Yang Maha Kuasa,Maha Esa.. ya Allah,adakah aku mendapat kesedaran?aku mendapat hidayah?ataupun aku insaf sekejap?ya Allah,aku xingin ianya sekejap..bantulah aku untuk terus kuat ke jalanMu ya Allah..terukan aku dengan keadaan begini..luruskan jalanku menuju ke arahMu..

Sesungguhnya aku manusia biasa,manusia hina,jijik di sampingMu.. dosaku terlampau banyak..xterhitung untukku kira..dosaku padaMu,dosaku pada kedua ibubapaku,dosa kepada pendidikku,dosa kepada saudara se Islam denganku..kerana itu aku menangis..aku terlalu takut bila membayangkan semua dosa2 ku..sempatkah aku bertaubat?sedangkan aku xtau bilakah ajalku?mungkin sekejap lag,mungkin juga bila aku melelapkan mata nati,or mugkin juga keesokan hari..aku ingin mati di jalanMu..jalan lurus Mu,akan membahagiakan aku di akhirat kelak..

Namun,aku terlalu banyak dosa. Apa akan terjadi semasa maut menjemputku?aku akan rasa sakit yang amat..aku akan rasa dahaga yang melampau..akan ada yang datang,mengaburi mata hati yang gelap,menyamari sebagai orang terdekat dengan kita,menawarkan Sesuatu yang indah, yang pada hakikatnya ia adalah sebaliknya..ajakannya, “matilah dlm yahudi”.. “minumlah air ini”..masa itu,mata hati yang bersih serta amalan yg soleh boleh membezakan kebenaran mahupun kedustaan..minta dijauhkan dari keturunanku dari memilih jalan yang sesat....amin..

Ya Allah,bila aku memikirkan ini semua,aku menjadi sangat takut.. takut dengan seksaan Mu,tkut dengan cara matiku..ampunkanlah dosa ku,yang xpernah kering ini Ya Allah..sesungguhnya aku hina..bantulah aku dalam mencari keredhaan dan keberkatan Mu..amin..

SEKIAN..

Read more...

Friday, August 6, 2010

APA NAK JADI??KIAMATKAH DUNIA???

Salam untuk semua..

hari ni,aku nak menceritakan apa yg dh jd pada dunia kita skrg ni..terutmanya kat Malaysia..
insan yg beragama islam!!melayu!!islamkah??melayu kah??!!islam dan melayu hanya pada nama..ya,btol!!dunia sudah menghampiri kiamat!!bila insan,manusia jauh lebih kjam dari binatang..apakah yang akan jadi??manusia tanpa rasa belas,tnpa rasa kasih pada bayi yang di kandung!!membuangnya begitu saja!!binatang,haiwan pun xsnggup mlakukan sperti manusia buat sekarg!!
ya,pasti..manusia lebih kejam!!lbih hina dr binatang!!
anak yg d kandung,d buang merata2!ini lah akibat maksiat berleluasa..!!drpada 1dosa,menjdi 2dosa..!!
xsedarkah wahai umat Islam?malu untuk d sebut sbgai umat Islam..islam hanya pada nama!!HATI BUKAN ISLAM!!
LIHATLAH!!


SANGGUPKAH??
MULIAKAH PERBUATAN INI??
MANUSIA ATAU BINATANG???

YA!!MANUSIA SUDAH BERUBAH!!ZAMAN SUDAH BERUBAH!!KEIMANAN SMKIN NIPIS!!TAKWA SMAKIN MENGHILANG!!

kalu dulu,istilah "buang" ni hanya untuk sampah!!
tp skarang,istilah 2 juga untuk bayi!!
YA ALLAH!JAUHKAN LAH AKU,SERTA KETURUNANKU DARI PERKARA TERKUTUK INI.!!


SIAPAKAH YG MELAKUKAN PERBUATAN HINA INI??!!!
PK LAH SNDIRI!!

wahai anak2 adam..sedarlah~~~~
akibat PERBUATANMU!!!INSAN YG XBERDOSA MENJADI MANGSA!!!

then...


aku kongsikan video ini juga,untuk tatapan kalian~~

sedih bukan??huuuuhuu


Read more...

Thursday, August 5, 2010

IBU BAPA!!

salam semua!!

erm,lame btol aku xupdate blog aku neh!!
maklum lah..bz!!hehe..

erm,aku nk ckap sal ibu bapa la..coz aku ngah rindukan dorg skarg ni..hehhe..
aku rase sume org ada mak ayah dlm dunia ni..cume yang membezakan nya adalah seseorg anak 2 hormatkan ibu bapa dorg or x je..erm,rasenya,teramatlah rugi kalu seseorg 2 xhormat n saygi mak ayh die slagi hayat masih ada,..jgn mnyesal kmudian hari dah la..huhu..aku harap mak ayh aku pnjang umor,aku nk jaga dorg bila dh tua,aku nk blas jasa dorg..huhu..aku nak gembirakan ati mereka..aku sayang mereka..mereka penguat semangat aku..aku cuba sedaya upaya ku untuk bhgiakn mereka,xmnyusahkan mereka..aku nk jd anak yang baik..
insyallah!!

ya ALLAH,panjangkan umur kdua ibubapaku..amin..

Read more...