my sayang!

tinggalkan link disini lepas follow :)

Tuesday, December 28, 2010

TaHNiaH!!!


SALAM...

erm,aku ade 3org adik..
ahmad muhaimin,nor ain natasya n or bahiyyah balqis.
aku sngat berbngga ngan dorg..hehhe..
especially imi n tsya coz aku dh blh tgok mcm mne pncpaian dorg..adik bngsu aku 2 kcik lg,so,nnti lah ya?
hhehe..Align Center
erm,tahniah tok muhaimin yg telah berjaya mendapat 8A dlm PMR 2010..
TERUSKAN USAHA N KEJAYAAN ANDA KE PERINGKAT SETERUSNYA!!
jadilah "BESTSTUDENT" SAINS MACHANG nnti..

thniah jugak kat tsya coz berjya mndapt 3pointer n above tok thun Pertamanya d MRSM JELI!
tinggktkan usaha anda..jgn lah bersedih krn mndapt 3pointer n above!!anda sdih bukan krna xmndpt 4flat??!
itu kan impian anda??
d mana ada usaha d stu ade kjyaan!!
hehhe..
ikutlah jejak lngkah kakak2 mu yg lain..
aku berbngga krn adik berdik kita semuanya mnyambung tngkatan 1 di sekolah brasrma pnuh!!:-)
aku je kat skolah kwlan khas!(SMIP)..
namun aku berbngga dgn kjyaan adik brdikku!!hehhe

LIST:
1.norlina romli-S.M SAINS DUNGUN

2.noorarifah romli-MRSM GERIK-MRSM BITARA P.CHEPA

3.norhasanah romli-S.M.ISMAIL PETRA

4.ahmad muhaimin romli-S.M SAINS MACHANG

5.nor 'ain natasya romli-MRSM JELI

6.nor bahiyyah balqis romli-cooming soon!!S.M SAINS/ MRSM!!!INSYALLAH!!

Read more...

Wednesday, December 22, 2010

PrAkTiKaL??

wah!!

03.01.11 ni,dh start praktikal..
hehe..mcm xcaye je?
aku mcm xready la nk prktikal ni..
hehe..tp pape pun,boleh kot..try lah!

erm,cuti dh nak abisss!
huhu..wlpun cuti ku memboringkan,tp bestt!
stiap kali cuti nak aabis,msti kabut membilang hari..
hari2 sisa cuti..hehe..

erm,xpelah..aku prktikal dlm klntan jugak..ok la 2..
blh jgak blik2 umah time2 nak blik..
kalu dlu,mmg payah la aku nak blik..wlupun just dop perak..
perjlnan 5jam lbih,ouch!!menyakitkan tulng blkng aku jerk!

hehe..erm,oklah.hope,pape pun akn berjalan ngan lancar..amin...

Read more...

Wednesday, November 17, 2010

SeLamaT hArI rAyE aIdiLAdHa!!


SlMAT-SlAMat harI RAye!!
wahhh!!
best jugak cuti ni..hehhe..mase yg pling best ialah cuti!!!
wlaupun ia sdikit boring,tp ia adalh boring yg pling best!!
wuahahha!!
ari ni raye korban..d ksmpatan ini aku nak mntak maap ngan sume manusia dlm dunia ini seandainya aku ada buat silap..yg mne aku xsdar dan sbgainya..
erm,kpada yg buat silap 2,jom lah kita same2 bertobat ya..
wlaupun manusia xder sorang pun yg sempurna,tp kita cube la seboleh2nya untuk jd yg terbaik..
insyallah!
kpd yg suka ckp blakang 2,mngumpat xtentu pasal,insaf la..krn kata2 itu tajam seumpama sebilah pdang!!
ia akn mmudaratkan sesipa yg kamu umpat itu..insaflah sblum kubur berkata mari!
dr pada mgumpat,pergilah kamu berzikir!!
air liur yg di kluarkan tidak sia2!!
alhamdulillah!
sekian~~~

Read more...

Friday, October 22, 2010

assalamualaikum...
aku dh lame xupdate blog aku..huhu..
bz la..mne smpat nk update2 blog ni...
spanjang aku lame xupdate blog aku ni,mcm2 hal jd..aduish..
serabutnya kpala aku..ngan assgnmnt pe sume..
hehe..tp,td VIVA,dh lpas..wlaupun xbrape lancar,tp ok ler..dh lpas..haha..rase mcm dh terlpas beban 10pikul..hehhe
erm,skrg memg kna fokus ngan study tok final la..hrp aku berjya grad on time..insyallah..amin..(",).

erm,lupakan mslh2 yg xpnting n xberkait!..
okes!
lambtnya nk blik..huhuu..
sabor je lah..
erm,okla..nak chow dlu la..
gudluck 4 final exam 2 my loving,my frends n others!!

Read more...

Thursday, September 9, 2010

eSoK DaH rAyE!!


SALAM..
Esok dh raye?
makneya arini dh last la pose..
hurm,pose thun dpan lmbt lg..
n blum tentu ag smpat..
gane2 pun,hope smpat la ya..amin...
erm,kue raye dh ad..
ketupat dh buat..
mlm ni nk buat popia plak..hehhe
rndu plak rse lemang n rendang
tp xbuat pun tahun ni..:'(
xpelah..jgn mmbazir..

erm,smpna raya ni,
aku nk mntak maaf ngn
1.mak ayah
2.adik bradik
3.sedara mara
4.pndidik aku
5.sahbt2,kwn2,rumate2,housemate2,n kenalan2

maafkan semua kesilapan aku
kadng2,aku ad buat kesilapa yg aku sndiri xsedar..
kadang2,org trase ngn kata2 or perbuatan aku tp aku xtau..
xkira la..
aku mntak maaf tok sume ksilapn ini..!!
"SALAM AIDILFITRI"

Read more...

Tuesday, September 7, 2010

PadA PaGi yNg SeJuk!!!

aSsAlaMuAlaIkUm n SeLaMAt pAgI!!!
Wah!!
hari ni dh 07.09.10..
esok mstilah 08.09.10..
waaaa~~
lawa tarikh 2..tersusun elok..
hehhehhe

pg td
time nak bangun sahur
mak oiii...
punyer la sjuk..terketar2 aku..
namun ku gagahkan diri ku jgk..
hehhe

pg td
pas sahur plak
aku xnak tdo la
coz nak tggu sbuh dlu..
kang kalu tdo kang xbgun lak!!
aish!!
pastu,aku pun g la solat jap...

pd td
pas solat,aku pun pk,nak watpe ya?
hehhe
boringnya loks~~
erm,on9 la jap
tp,lg boring kalu 0n9 xdop kwn on9..hurm!!
xpelah..
on9 jugak la!!

skarang,
aku pun on9 la..
tgok barbie kat youtube!!
hehhe..
mcm budak plak la.
hehe..xpelah,aku still berjiwa budak..
erm,barbie 2 cun la..sbb 2 la aku tgok..
dh diri sndiri dh xcun..
hehhe..

sekarang
bestnya tulis blog smbil berselimut ni..
hehe..
sjuk la wlupun skrg matahri dh jenguk aku

erm,ptg karang??
adik aku tasya dh blik..
jauh la mrsm tmpat die blaja..
huhu..
2km!!
rndu kat die..
jarang2 blik umah
sminggu skali dlm bulan pose!!
heee

erm,dinihari esok??
kak aku yg no2 lak blik!!
arifah~
wah mkin mriah ni..hehhe
n smbil2 2 mnunggu mse kak(norlina) n abg ipar(abe ja) aku blik dr s.alam..
dgn kepulangn yg d nanti2kan ni
so,lengkaplah ahli keluargaku sramai 8+1
*hehe..mcm celcom 5+1 plak dh

kepulangan adik bradikku akn d smbut oleh mak,ayh,aku,imi n balqis!!
SEKIAN!!!

Read more...

Saturday, August 7, 2010

kenapa aku menangis??


2.50am

Assalamualaikum…

Hatiku meronta-ronta ingin mencoretkan isi hatiku,keadaanku saat ini..

Aku xtahu mengapa..malam ini,aku menagis teresak-esak..tak kira mse,makan,wuduk,dan seusainya solatku.. mengapa aku menangis?ada perkara yang menyedihkankah?ada skit hati?ada kena caci?semua itu tidak berkait dengan sebab aku menangis malam ini..semua itu salah..dan kalau pun aku menghadapi situasi seperti di atas,aku xakan menagis teresak2 begini.. aku menagis selepas aku berasa takut membaca kisah pengajaran..

klik disini!!!
..untuk mengetahui cerita yang aku baca..ingin ku kongsi dengan teman2..

Aku menangis,kerana aku rasa sangat takut..takut pada siapa?pada Allah Yang Maha Kuasa,Maha Esa.. ya Allah,adakah aku mendapat kesedaran?aku mendapat hidayah?ataupun aku insaf sekejap?ya Allah,aku xingin ianya sekejap..bantulah aku untuk terus kuat ke jalanMu ya Allah..terukan aku dengan keadaan begini..luruskan jalanku menuju ke arahMu..

Sesungguhnya aku manusia biasa,manusia hina,jijik di sampingMu.. dosaku terlampau banyak..xterhitung untukku kira..dosaku padaMu,dosaku pada kedua ibubapaku,dosa kepada pendidikku,dosa kepada saudara se Islam denganku..kerana itu aku menangis..aku terlalu takut bila membayangkan semua dosa2 ku..sempatkah aku bertaubat?sedangkan aku xtau bilakah ajalku?mungkin sekejap lag,mungkin juga bila aku melelapkan mata nati,or mugkin juga keesokan hari..aku ingin mati di jalanMu..jalan lurus Mu,akan membahagiakan aku di akhirat kelak..

Namun,aku terlalu banyak dosa. Apa akan terjadi semasa maut menjemputku?aku akan rasa sakit yang amat..aku akan rasa dahaga yang melampau..akan ada yang datang,mengaburi mata hati yang gelap,menyamari sebagai orang terdekat dengan kita,menawarkan Sesuatu yang indah, yang pada hakikatnya ia adalah sebaliknya..ajakannya, “matilah dlm yahudi”.. “minumlah air ini”..masa itu,mata hati yang bersih serta amalan yg soleh boleh membezakan kebenaran mahupun kedustaan..minta dijauhkan dari keturunanku dari memilih jalan yang sesat....amin..

Ya Allah,bila aku memikirkan ini semua,aku menjadi sangat takut.. takut dengan seksaan Mu,tkut dengan cara matiku..ampunkanlah dosa ku,yang xpernah kering ini Ya Allah..sesungguhnya aku hina..bantulah aku dalam mencari keredhaan dan keberkatan Mu..amin..

SEKIAN..

Read more...

Friday, August 6, 2010

APA NAK JADI??KIAMATKAH DUNIA???

Salam untuk semua..

hari ni,aku nak menceritakan apa yg dh jd pada dunia kita skrg ni..terutmanya kat Malaysia..
insan yg beragama islam!!melayu!!islamkah??melayu kah??!!islam dan melayu hanya pada nama..ya,btol!!dunia sudah menghampiri kiamat!!bila insan,manusia jauh lebih kjam dari binatang..apakah yang akan jadi??manusia tanpa rasa belas,tnpa rasa kasih pada bayi yang di kandung!!membuangnya begitu saja!!binatang,haiwan pun xsnggup mlakukan sperti manusia buat sekarg!!
ya,pasti..manusia lebih kejam!!lbih hina dr binatang!!
anak yg d kandung,d buang merata2!ini lah akibat maksiat berleluasa..!!drpada 1dosa,menjdi 2dosa..!!
xsedarkah wahai umat Islam?malu untuk d sebut sbgai umat Islam..islam hanya pada nama!!HATI BUKAN ISLAM!!
LIHATLAH!!


SANGGUPKAH??
MULIAKAH PERBUATAN INI??
MANUSIA ATAU BINATANG???

YA!!MANUSIA SUDAH BERUBAH!!ZAMAN SUDAH BERUBAH!!KEIMANAN SMKIN NIPIS!!TAKWA SMAKIN MENGHILANG!!

kalu dulu,istilah "buang" ni hanya untuk sampah!!
tp skarang,istilah 2 juga untuk bayi!!
YA ALLAH!JAUHKAN LAH AKU,SERTA KETURUNANKU DARI PERKARA TERKUTUK INI.!!


SIAPAKAH YG MELAKUKAN PERBUATAN HINA INI??!!!
PK LAH SNDIRI!!

wahai anak2 adam..sedarlah~~~~
akibat PERBUATANMU!!!INSAN YG XBERDOSA MENJADI MANGSA!!!

then...


aku kongsikan video ini juga,untuk tatapan kalian~~

sedih bukan??huuuuhuu


Read more...

Thursday, August 5, 2010

IBU BAPA!!

salam semua!!

erm,lame btol aku xupdate blog aku neh!!
maklum lah..bz!!hehe..

erm,aku nk ckap sal ibu bapa la..coz aku ngah rindukan dorg skarg ni..hehhe..
aku rase sume org ada mak ayah dlm dunia ni..cume yang membezakan nya adalah seseorg anak 2 hormatkan ibu bapa dorg or x je..erm,rasenya,teramatlah rugi kalu seseorg 2 xhormat n saygi mak ayh die slagi hayat masih ada,..jgn mnyesal kmudian hari dah la..huhu..aku harap mak ayh aku pnjang umor,aku nk jaga dorg bila dh tua,aku nk blas jasa dorg..huhu..aku nak gembirakan ati mereka..aku sayang mereka..mereka penguat semangat aku..aku cuba sedaya upaya ku untuk bhgiakn mereka,xmnyusahkan mereka..aku nk jd anak yang baik..
insyallah!!

ya ALLAH,panjangkan umur kdua ibubapaku..amin..

Read more...

Thursday, June 3, 2010

TANDA SI DIA MENCINTAI KITA..

1) Dia terlalu kuat mencintai kita

2) Selalu ingin berhubung dengan kita

3) Dia mengambil berat perihal kita

4) Dia sanggup berkorban dan meluangkan masa untuk kita walaupun dalam keadaan terlalu sibuk sangat

5) Dia cemburu bila kita bersama insan lain

6) Jiwanya meronta-ronta bila tidak dapat bertemu kita

7) Hatinya gembira bila dapat berhubung atau bertemu dengan kita

8) Dia tidak menyakiti hati kita sebaliknya menyayangi kita dan menjaga hati kita sebaik mungkin.

9) Memberi hadiah dengan penuh ikhlas dan kasih sayang

10) Mudah tersinggung dan merajuk bila kita tidak menurutkan kemahuannya

11) Susah untuknya berenggang dengan kita kerana cepat rindu. Jika terpaksa berjauhan, kerap dia menghubungi kita sampai sehari beberapa kali bertanya khabar dan ingin mendengar suara

12) Tidak kisah perbezaan umur.

13) Sukar untuknya memarahi kita kecuali jika kita curang, berbohong dan keterlaluan

14) Dia tidak peduli apa orang kata mengenai dirinya menyintai kita yang penting asalkan jiwanya bahagia dengan kita.


Read more...

APA ITU CINTA?


Ramai yang tahu tentang cinta. Ramai yang tahu menyebut perkataan cinta. Ramai yang tahu bagaimana ingin meluahkan kata-kata cinta. Tetapi adakah anda tahu apa itu cinta yang sebenarnya? Di sini saya ingin berkongsi dengan anda tentang apa itu cinta.

Sifat Cinta
Cinta itu suci, mahal dan tinggi tarafnya. Sifat cinta itu sempurna. Jika tidak, cinta akan cacat. Itulah cinta sebenar cinta.

Cinta Wujud Sejak Dilahirkan
Rasa cinta sedia wujud di dalam jiwa manusia sejak manusia itu lahir ke dunia. Cuma manusia akan melalui tahap-tahap kelahiran cinta bermula dari cinta kepada belaian ibu, membawa kepada cinta kepadakekasih dan akhirnya setelah puas mencari cinta suci, maka akan cinta kepada Tuhan Wujudnya cinta itu tidak dapat dilihat tapi dapat dirasa dan cinta sebenar cinta itu suci murni serta putih bersih.

Cinta Bersedia
Bila sampai masanya di setiap tahap-tahap cinta, maka Tuhan menjadikan manusia itu bersedia menerima cinta itu. Pada mulanya jiwa itu bersedia menerima cinta, lantas sedia pula untuk berkongsi rasa kewujudan dengan dikasihi. Sedia untuk mengikat setia serta saling memahami. Setia untuk dipertanggungjawapkan kerana cinta. Sedia untuk menyerah diri pada yang dicintai.

Cinta Itu Indah
Walaupun kewujudan cinta tidak bisa dilihat, tetapi cinta itu indah dan cantik. Cantiknya itu tulin dan tidak ia bertopeng. Bukan saja ia cantik malah suci murni, bercahaya gemerlap dan putih bersih.

Cinta Itu Mengharap Balasan
Cinta antara manusia itu berkehendak kepada jodoh atau pasangan, dari diri yang punya persamaan, dari diri yang asalnya satu. Bila dapat yang dicari, bermakna cinta itu menganggap telah bertemu yang paling sesuai dan secocok dengan jiwanya, untuk bersatu kembali. Kehendak itu timbal balik sifatnya kerana manusia dalam bercinta tidak hanya menerima tapi juga menerima.

Cinta Itu Menakluki
Sifat cinta itu ingin menguasai. Dia mahu yang dikasihinya itu hanya khusus untuk
dirinya. Dia tidak mahu ianya dikongsi dengan orang lain. Sifat ini menuntut hak untuk mencintai dan dicintai. Tapi, dalam pada ingin menakluki, ia juga ingin ditakluki sepenuhnya.

Cinta Itu Mengetahui
Pada asasnya sebenarnya cinta itu mengetahui. Orang yang bercinta tahu siapa yang patut
dicintainya. Cinta tidak perlu bertanya. Manusia boleh jatuh cinta tanpa membaca ilmiah atau novel tentang cinta. Mereka tahu apa yang perlu dilakukan. Tapi, cinta cuma tahu bercinta. Ia tidak tahu akan peraturan cinta jika tiada diberikan panduan.

Cinta Itu Hidup
Cinta adalah ibarat manusia, boleh berputik, lalu mekar serta boleh layu dan gugur. Cinta itu punya deria dan perasaan. Cinta mendengar cinta, berkata cinta, melihat
cinta. Cinta ada segala-galanya. Sayang, benci, cemburu, gembira, sedih, tenang, tertekan, ketawa dan menangis. Cinta itu hidup sampai satu ketika ia akan menemui mati.Tapi ramai orang berharap agar cinta itu kekal selagi dia masih hidup dan tetap hidup walaupun telah mati.

Cinta Itu Suci
Sebagaimana yang banyak dikatakan orang, cinta itu suci. Sucinya cinta bukan bermakna ia tidak mengharap balasan. Cinta mengharap balasan cinta. Sucinya cinta bermakna ia tidak bernoda dan tidak pula berdosa Itulah sifat asal cinta, ia suci bagaikan anak yang baru lahir. Mereka yang kenal erti cinta akan cuba mengekalkan cinta itu sesuci mungkin. Mengekalkan cinta suci bermakna menjauhkan ia dari godaan nafsu yang tidak ada batasan. Kerana nafsulah cinta suci jadi bernoda dan berdosa.

Cinta Itu Mempesona
Cinta itu bukan saja indah, tapi mempersonakan. Ia bukan kerana cinta itu nakal sifatnya tapi kerana ia suci dan bersih. Ia adalah sebagaimana anda melihat pada anak kecil yang comel dan
bersih. Dia senyum pada anda dan merapati anda. Anda terpesona kerana bukan saja ianya comel, tapi kerana dia adalah insan yang tidak berdosa. Kerana sifat cinta yang mempersona ini selalunya manusia itu berbuat silap bila bercinta.

Apa saja yang dilakukan oleh kekasihnya…mempersonakannya dan nampak cantik serta betul walaupun itu adalah satu dosa dan akan menodai cinta itu sendiri. Itulah juga yang menyebabkan orang yang bercinta itu walaupun seorang yang bijaksana, akan menjadi bodoh kerana pesona cinta. Akal itu mampu dikalahkan oleh nafsu. Nafsu itu tidak bisa dikalahkan melainkan jika anda sentiasa ingat kepada Tuhan Maha Pencipta.

Apakah itu Bukti Cinta?
Cinta perlukan bukti. Ramai orang percaya bahawa bukti cinta itu ialah mengorbankan atau menyerahkan apa saja yang kekasih anda mahu. Mereka percaya jika itu tidak berlaku, maka cinta itu tidak tinggi nilainya. Sebenarnya anggapan itu tidak tepat. Jika anda beri semua yang dia mahu,apakah yang tinggal pada anda? Benarkah dia cinta pada anda bila dia mahukan pengorbanan anda?

Cinta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicintai. Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri.

Read more...