Sunday, January 21, 2018

Selera Aqim Tomyam

selamat petang.dah lunch dah semua?semoga kita diberi kesihatan yang baik olehNya. in sha Allah.

semalam  hujung minggu takde buat apa2 aktiviti,aku  husband dan  si baby pegi la  makan angin  ronda2 ke  Putrajaya.sambil2  tu encik hubby ambik  result  test air company dia kat Semenyih.haa,jadinya aku  yang tak pernah2  sampai  ke Semenyih sampai la jugak kat  sana  akhirnya.hehe

selepas ambik result test air kat Semenyih menghala ke Putrajaya,perut dah mula berkeroncong.  suami ajak makan mamak,adeh tekak aku ni bukan selalu boleh telan makanan mamak2 ni..masakan panas mamak pun xberapa nak ngam dgn tekak aku ni.so,operasi mengugel tempat makan best pun bermula.

dari trip advisor tu banyak suggest tempat makan best.tp kebanyakkannya western.aiyakk,western pun kadang2 je tekak aku ni boleh masuk.kalau teringin,haa,makanya bru blh masuk tekak elok.
sebab aku ni tekak melayu,memang nak masakan kampung atau yg paling aku suka,makanan ala thai...feveret tuu oii..

maka aku pun searchh lain,"masakan tomyam semenyih"
maka keluarlah  "Restaurant Selera Aqim Tomyam"

ok kami pun pegi sana.kedai nampak biasa saja.bhagian depan ada bahagian mee celup..so kami masuk dalam.order dengan yakinnya dalam bahasa luar,last sekali,ore kelate rupanya.pegi mana2 pun memang jumpa guu bak kata orang kelantan.

kami menunggu pesanan kami sampai
dann  taraaaa...dah siap pun..bismillahirahmanirahimm
by the way,rasanya agak sedap dan isinya agak banyak

layannnnn


kailan ikan masin


sambal belacan dan ulam timun


tomyam daging


daging masak merah


sup perut


telur dadar

No comments:

Selera Aqim Tomyam

selamat petang.dah lunch dah semua?semoga kita diberi kesihatan yang baik olehNya. in sha Allah. semalam  hujung minggu takde buat ap...